אבי ממן - דיאטן קליני ומאמן כושר אישי

יצירת קשר מהירה

השם שלך (חובה)

טלפון (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא הפניה

לימוד שחייה

לימוד שחייה לילדים

הנה הגיע הקיץ וילדכם רוצה לקפוץ למים לכן חשוב מאד לשלוח את הילד ללימוד שחייה. רוב ההנאות  עבור ילדכם בתקופת הקיץ מתבצעות בבריכה,בים ומתקני מים,לפיכך לימוד שחייה עבור ילדכם הוא גורם חשוב, במיוחד בתקופת חופשת הקיץ .חשוב מאד שהילד ילמד לשחות,כך גם הילד יהנה עם חבריו במים ובקייטנה.ילדכם ילמד שחייה במקום להיות רוב הזמן בבית ולא לעשות כלום. בתחום של לימוד שחייה , אין כללים וחוקים לגבי הגיל הנכון ללימוד שחייה. אפשר ללמד ילדים ללמוד שחייה מגיל חודשיים בקורסי שחייה לפעוטות, ובסביבות גיל ארבע אפשר להתחיל ללמד את הילד לימוד שחייה בעיקר הסתגלות למים. לימוד שחייה בגילאים הללו מתאפיין בעיקר כפי שהוזכר הסתגלות למים ונשימה כך הילד שלומד שחייה צובר ביטחון בסביבה המימית. בנוסף לזאת הילד שנמצא בחוג ללימוד שחייה יוצר קשרים בין אישיים עם ילדי הקבוצה האחרים והנאה רבה.

איך מתקימיים חוגי לימוד השחייה: כיום בשוק יש מגוון קורסים ללימוד שחייה כאלה המשלבים המון ילדים בחוג ללימוד השחייה וישנם קורסים ללימוד שחייה בקבוצות קטנות.לכן חשוב מאד שילדכם יהיה בקבוצה קטנה כך בזמן לימוד השחייה הילד יזכה לכל תשומת הלב מהמאמן.

 

 

חוג שחייה לילדים – יסודות השחייה וסגנונות מתקדמים.

 

לימוד שחייה בקבוצות –  לימוד שחייה המתקיים פעם בשבוע, הכולל קבוצת ילדים בגילאי 6 ומעלה, לימוד השחייה כולל : ארבעה סגנונות שחייה- חזה, חתירה, פרפר, גב. זינוק , פניות, תחושת מים, תרגילי סגנון, איתור ותיקון טעויות, משחקי מים, יחס אישי  והנאה.

 

  • אורך השיעור הינו כ 45 דק’ .

 

 

לימוד שחייה באופן פרטני שיעורים פרטניים המותאמים לילדים שאין להם רקע בשחייה כלל ואינם יכולים להשתלב בקבוצות השחייה, הקורס כולל 10 מפגשים פרטיים בהם ירכוש הילד בטחון במים ,לימוד יסודות השחייה ושיפור הסגנון. שיעורי השחייה פרטיים או בזוגות לילדים בכל הגילאים, מתן דגש על יחס אישי, שיעור פרטי אחד על אחד בבריכה ללא תלמידים נוספים.

 

  • אורך השיעור הינו כ- 30 דק’.

 

שיעורי לימוד השחייה יועברו ע”י  מאמן שחייה , אבי ממן- בוגר מכון ווינגייט, מאמן נבחרת שחייה כרמיאל.

לימוד שחייה השלב הראשוני:

כאשר מגיע ילד חדש לחוג השחייה למטרת לימוד שחייה,הדבר החשוב בתחילת לימוד השחייה הינו שלב ההסתגלות למים .זהו השלב שהילד מגיע לסביבה חדשה ,לעולם חדש ולפיכך הוא צריך לחוש את המים לדעת מה מותר לו ומה אסור,איך נושמים,איך זזים במים,איך משחקים,איך מדברים ועוד המון דגשים חשובים לפני תחילת לימוד סגנון השחייה עצמו. אני בתור מאמן שחייה לא דוגל בגישה של לזרוק את הילד לתוך המים ויהי מה.בגלל שאם ננקוט בצעד זה הילד מפתח מנגנוני הגנה עקב פחד,חוסר הסתגלות,חנק ובליעת מים שלאחר מכן בשלב לימוד שחייה מתקדם יותר נטמעים איתו ומפריעים לו בהמשך לימוד השחייה.ישנם חלק ממאמני השחייה שהולכים בדרך זו אך איני מאמין בה.שלב ההסתגלות בלימוד שחייה חשוב בשלושה אופנים- מבחינה גופנית-השחיין מסתגל לחום המים,לחומרי החיטוי במים,צריכות המים בעינים. מבחינה רגשית-הילד מפתח ביטחון עצמי ומפסיק לפחד מן המים והסיבה החדשה הלא מוכרת לו. מבחינה חברתית-הילדים בחוג השחייה מתרגלים למדריך השחייה ולשאר חברי הקבוצה. ברצוני להדגיש דבר חשוב מאד בשלב לימוד השחייה ילד שאינו יודע לנשום,יהיה לו מאד קשה לשחות נכון.במהלך שיעורים פרטיים לשחייה נתקלתי בהמון ילדים שלמדו היטב את תנועות השחייה ברוב סגנונות השחייה אך לא ידעו כיצד לנשום נכון.

 

שחייה וכושר גופני:

שחייה זוהי פעילות גופנית טובה,היום אנו רואים המון אנשים שוחים שחיית בוקר מוקדמת בעיקר מבוגרים בשעות הבוקר המוקדמות .למה הם הולכים לשחות?מה בעצם עושה את השחייה לפעילות גופנית בריאה? למה אני הולך לשחות?בשביל היתרונות הבריאותיים של שחייה על הלב והריאות? בשביל ההזדמנות לפגוש את החברים בבריכה?בגלל ההרגשה שאתה מרגיש כאשר אתה צף על פני המים? אולי יש סיבה אחרת? אם אתה מחפש הפסקה מהשמש הקודחת ולצלול לתוך המים, זה מה שאתה צריך עכשיו,שחייה היא דרך לצנן את גופך,או שאולי אתה ספורטאי שרץ המון זמן ורוצה לשמור על דופק גבוה מבלי לגרום לעצמך לחץ על הברכיים?,או שאתה ספורטאי אך כרגע יש לך פציעה בקרסול או בברך ושחייה היא ספורט שיקומי בשבילך.שחייה על כל משמעותיה, התעמלות מים,אירובי במים,צלילה,משחקי מים יכולה לגרום לך להשתקם מסיבה הפשוטה ביותר שאתה לא נושא את משקל גופך במים.

שחייה באופן בסיסי בונה לך מרכיבי כושר גופני חשובים-סבולת,מהירות,כוח השרירים ושיפור מערכת לב-ריאה.השחייה יכולה להוות לספורטי שמתאמן אימוני כושר ,חימום כללי לגוף לפני יציאה לפעילות אחרת כמו ריצה,חד”כ וכדומה.בנוסף לזאת שחייה לאחר ריצה או אימון כושר אחר יכולה להוות הרפייה והתאוששות פסיבית לאחר הפעילות העצימה היא גורמת לווזודיאליזה של העורקים ולהרפיית לחץ הדם בגוף.והשאלה החשובה שנשאלת בכל זמן נתון כמה קלוריות אני שורף במהלך שחייה,מה עדיף יותר ללכת לרוץ או לשחות? שחייה שורפת 3 קלוריות על כל 1609 מטר פר 0.5 ק”ג של משקל גוף.למשל אם אתה שוקל 75 ק”ג ולוקח לך 30 דקות לשחות 1609 מטר לכן אתה שורף 900 קלוריות במהלך שעה של שחייה.נשמע מדליק לא?כן אך צריך לזכור שישנם המון אנשים שלא שוחים את המרחק הזה או שעושים הפסקות באמצע במהלך השחייה.

ישנם עוד המון יתרונות לשחייה-

מלבד שריפת הקלוריות יש את הרוגע במהלך השחייה כאשר אתה שוחה לאט לאט וחושב על כל תנועה שאתה מבצע במים.השחייה מהווה לך משמעת עצמית להגיע בבוקר לשחות בשעות המוקדמות ,בחורף הקשה.

מה בנוגע לירידה במשקל באמצעות שחייה?האם שחייה היא ספורט טוב כדי לרדת במשקל?

שחייה גורמת לשריפת קלוריות אך היא לא הדרך המומלצת לאיבוד ולירידה במשקל למה? מכיוון כאשר אנו שוחים במים אנו שורפים קלוריות אך האפקט של קירור הגוף הוא לא דומנינטי כמו למשל ריצה ולפיכך כאשר אנו יוצאים מהמים לאחר שחייה ממושכת אז יש ירידה משמעותית בשריפת הקלוריות לעומת לאחר ריצה ששם אנו ממשיכים לשרוף קלוריות גם לאחר 18 שעות מן הפעילות.והסיבה כמו שצינתי שבשחייה אין עלייה משמעותית בחום גוף והזעה לאחר הפעילות להבדיל מריצה.

אז מה המסקנה שאנו מגיעים אליה,שחייה היא פעילות גופנית טובה שעובדת על כל שרירי הגוף ומערכת הלב והריאות ואין לה עומס על המפרקים בגוף היא מצוינת לפיתוח כושר גופני אך לא הדרך המומלצת לירידה במשקל.

 

בברכה “נפלאות התזונה”,אבי ממן דיאטן קליני וספורט.

 

 

Trackback from your site.

Leave a comment

נייד: 054-7605781 אבי ממן

שירותי הרזיה ודיאטה

אבי ממן